vineri, 8 aprilie 2011

Placebo: Efectul increderii in doctori

Totul a inceput dupa ce am citit interpretarea RMN-ului. Atunci am stiut exact cat de riscanta va fi operatia. A venit ulterior si confirmarea medicului neurolog care m-a indrumat catre neurochirurgie. Diagnosticul: meningiom occipito cervical.

Aveam o singura recomandare ca fiind cel mai bun in domeniu: Dl Profesor Dr. Alexandru Vlad Ciurea.

Am refuzat sa citesc comentarii pro si mai ales contra (pe care nu le-am considerat relevante). Cand am intrat in cabinetul dansului am ramas muta. Eram in fata unui OM care emana atata liniste, atata putere si avea acea aura pe care foarte putini o au.

Nu am reusit decat sa murmur un “multumesc frumos”. Eram fericita ca a acceptat cazul meu. Eram fericita ca am intalnit un mare OM, iar daca pretul ca sa-l intalnesc era aceasta operatie atunci … se merita.

Ulterior am cunoscut si pe ceilalti doctori care m-au operat: Dr. Dacian Talianu si Dr. rezident Andrei Giovani.

Si lor le sunt recunoscatoare caci, prin felul lor de a fi, mi-au insuflat atata incredere si optimism incat aproape uitasem de riscurile operatiei. Am avut rabdare si le-am acordat credibilitate deplina in toate deciziile pe care acestia le-au luat.

Si aaaa … sa nu-l uit pe Dr. anestezist Adrian Ghiorghita, un moldovean ca si mine, care a stiut sa ma incurajeze, care mi-a vegheat “somnul” timp de opt ore cat a durat interventia chirurgicala.

Si … cum spunea B.Lipton in “Biologia credintei”- “oamenii sunt Dumnezeu”, inainte de a intra in operatie, i-am zis mamei mele ca imi pun, fara niciun regret, viata in mainile acestor doctori. Aveam incredere in ei. Acum pot spune ca Dumnezeu a lucrat prin mintile si mainile lor.

Multumesc din suflet si imi plec capul in fata D-lui Profesor Dr. Alexandru Vlad Ciurea, Dr. Dacian Talianu, Dr. rezident Andrei Giovani si Dr. anestezist Adrian Ghiorghita.

Ceea ce ma intristeaza este ca un sistem defectuos incurajeaza, in mod indirect, emigrarea doctorilor si ca foarte multi oameni invoca cu prea mare usurinta malpraxis-ul. Pot sa le inteleg durerea pricinuita de suferinta sau moartea celui drag, dar …nu pot inca sa inteleg de ce, in durerea lor, nu mai tin cont si de faptul ca organismul poate sa nu raspunda la un tratament, sa nu mai poata lupta, sa apara alte complicatii care nu pot fi previzibile, ca fiecare dintre noi avem o identitate biologica unica. Poate ar trebui sa tina cont si de faptul ca celulele, din care corpul nostru este format, desi par simple, ele reprezinta o lume complexa, ca folosesc “tehnologii” pe care oamenii de stiinta inca nu le-au descoperit.

Este regretabil ca se arunca cu vorbe si acuzatii care, desi de multe ori nu sunt intemeiate, pun cate un semn de intrebare asupra carierei unui doctor, o cariera dobandita dupa ani si ani de studii, cercetare si practica.

Spun cu tristete acest lucru pentru ca este unul din motivele care m-au determinat sa nu mai dau la Facultatea de Medicina si sa ma indrept catre ASE.

Mai sper inca ca se vor indrepta lucrurile in aceasta privinta.

Cristina Chiribau, Bacau

3 comentarii:

Daniela Cucu din Ploiesti spunea...

Ei, Doctorii acestia, sunt mana dreapta a lui Dumnezeu sau, mai bine zis, Dumnezeu este mana dreapta a lor, caci ei fara Dumnezeu, nu ar mai fi EI, iar Dumnezeu fara ei nu ar mai fi EL. EI NU STIU CE SUNT, EI NU CONSTIENTIZEAZA CEEA CE FAC (in sensul miracolelor pe care le infaptuiesc si nu al actelor medicale, in sine), EI NU-SI DAU SEAMA CAT VALOREAZA MINTILE LOR SCLIPITOARE. SI TOTUSI, CONTINUA! De ce? PENTRU CA SUNT OAMENI! AU SUFLET, AU MINTE SI AU CONSTIINTA! Nu le mai trebuie nimic, decat ANI MULTI DE VIATA SI MULTA SANATATE! In rest, Dumnezeu are grija de EI, si prin intermediul lor , si de NOI, PACIENTII LOR! SA NE RUGAM PENTRU SANATATEA LOR, CACI DACA EI O AU, O AVEM SI NOI!

Cu veneratie- Daniela Cucu din PLoiesti

IOANA SURDU spunea...

Ma numesc Ioana Surdu, am 60 de ani si sunt din Ploiesti.
As dori, pe scurt, sa va vorbesc despre starea sanatatii mele care putea sa aiba un final dramatic daca nu intalneam un MARE OM care sa-mi redea bucuria de a trai.
Prin urmare, sa va spun despre ce este vorba...Intr-o noapte, m-am culcat ca orice om normal,insa dimineata m-am trezit...altfel...derutata,cu modificari in comportament,ameteli,dezorientata si nesigura in miscari...
Ce a urmat?
Investigatii medicale, in urma carora s-a pus diagnosticul:meningioame multiple.
Aici intervine marele profesionist despre care scriam mai sus:Dl Prof Dr ALEXANDRU VLAD CIUREA de la SPITALUL BAGDASAR-ARSENI , care impreuna cu echipa dumnealui m-a operat iar acum sunt bine si consider mai mult ca oricand ca viata merita traita.
Multumesc inca odata Dl Prof Dr ALEXANDRU VLAD CIUREA si ECHIPEI dumnealui care mi-au salvat viata!

Daniela Cucu din Ploiesti spunea...

Eu cred ca, peste toate cate se intampla rele, in jurul nostru, NOI TREBUIE SA FIM FERICITI! Trebuie sa fim fericiti ca, in lumea asta lipsita de prejudecati, in lumea asta total anapoda, mai exista, azi, OAMENI CARE NE DAU O SPERANTA CA MAI PUTEM TRAI, CA, MAI PUTEM SPERA SI DE CE NU, CA MAI PUTEM GANDI. Acesti OAMENI, sunt PROFESIONISTII DE AUR AI MEDICINEI ROMANESTI, oameni in mana carora sta sanatatea noastra si a semenilor nostri, OAMENI DE CARE DEPINDE, IN CEA MAI MARE MASURA, VIATA NOASTRA. Si...peste toate cele care se intampla, peste toate averile, ce este mai pretios, pentru un biet muritor de rand, decat VIATA? Daca ACESTI OAMENI DE AUR AI MEDICINEI ROMANESTI, NU AR EXISTA, OARE UNDE NE PUTEM AFLA? Ganditi-va OAMENI BUNI, LA ACESTI MONSTRII SACRI AI MEDICINEI, ganditi-va ca odata, in viata, ati avut nefericita ocazie de a trece prin mainile lor miraculoase si GANDITI-VA CA O PARTE DINTRE NOI, MURITORII DE RAND, TRAIM DATORITA ACESTOR MOSTRI SACRI AI MEDICINEI. Si in final, va adresez un sfat: PRETUITI-I PE TOTI MEDICII PE CARE ATI AVUT ONOAREA DE A-I CUNOASTE, PENTRU CA NU SE STIE IN VIATA, CAND, VREODATA, VOR DECIDE SOARTA VOASTRA SI VOR AVEA DE LUAT DECIZIA MAJORA DICTATA DE INTREBAREA FUNDAMENTALA: A TRAI SAU...A MURI? Eu cred ca NIMENI nu alege "A MURI"!

Cu veneratie- Daniela Cucu din Ploiesti